Global warming science implodes overseas: American media silent

Source: American Thinker

by Rick Moran

The revelations have been nothing short of jaw dropping. Dozens – yes dozens – of claims made in the IPCC 2007 report on climate change that was supposed to represent the “consensus” of 2500 of the world’s climate scientists have been shown to be bogus, or faulty, or not properly vetted, or simply pulled out of thin air.

We know this because newspapers in Great Britain are doing their job; vetting the 2007 report item by item, coming up with shocking news about global warming claims that formed the basis of argument by climate change advocates who were pressuring the US and western industrialized democracies to transfer trillions of dollars in wealth to the third world and cede sovereignty to the UN.

Glaciergate,
tempgate, icegate, and now, disappearing Amazon forests not the result of warming, but of logging. And the report the IPCC based their bogus “science” on was written by a food safety advocate according to this Christopher Booker piece in the Telegraph :

Dr North next uncovered “Amazongate”. The IPCC made a prominent claim in its 2007 report, again citing the WWF as its authority, that climate change could endanger “up to 40 per cent” of the Amazon rainforest – as iconic to warmists as those Himalayan glaciers and polar bears. This WWF report, it turned out, was co-authored by Andy Rowell, an anti-smoking and food safety campaigner who has worked for WWF and Greenpeace, and contributed pieces to Britain’s two most committed environmentalist newspapers. Rowell and his co-author claimed their findings were based on an article in Nature. But the focus of that piece, it emerges, was not global warming at all but the effects of logging.A Canadian analyst has identified more than 20 passages in the IPCC’s report which cite similarly non-peer-reviewed WWF or Greenpeace reports as their authority, and other researchers have been uncovering a host of similarly dubious claims and attributions all through the report. These range from groundless allegations about the increased frequency of “extreme weather events” such as hurricanes, droughts and heatwaves, to a headline claim that global warming would put billions of people at the mercy of water shortages – when the study cited as its authority indicated exactly the opposite, that rising temperatures could increase the supply of water.

This is a great story. It has everything a media outlet could desire; scandal, conflict of interest (IPCC head Pauchuri runs companies that benefited from climate scare stories), government cover ups – why then, has this unraveling of the basis of climate science that posited catastrophic man made warming not been making any news at all in the United States?

It’s too easy to simply claim “bias.” Media outlets don’t pass up juicy stories that could potentially increase their readership and revenue for ideological purposes (except the New York Times – and even they could spin all of this to show skeptics to be using flawed arguments like the liberal Guardian is doing in England).

Perhaps its time to ask why this story being revealed overseas with new revelations almost daily in the Daily Mail, the Telegraph, the Timesonline, and other Fleet Street publications can’t get any traction here. Blogs like Watts up with That and Climate Depot are keeping us informed of the latest from England but we hear crickets chirping when it comes to stories from major newspapers and – outside of Fox News – the cable nets.

As global warming the political movement is losing its scientific justification, the American people – who will be asked to foot the bill to the tune of trillions of dollars if Obama goes ahead with his “green” plans – are grossly uninformed about the state of the debate. Until the media starts to give this story the coverage it deserves, that state of affairs will not change.

Be Sociable, Share!

Tags: ,